Wtorek, 05 luty 2008
Harcerska Organizacja „CICHOCIEMNI” w Brzegu Dolnym jest organizatorem I Powiatowego Zlotu Młodzieżowych Organizacji Pozarządowych – „Sabat Cichociemnych”. Impreza odbędzie się od 20 do 22 lutego br. a jednym z jej celów jest integracja dzieci i młodzieży z różnych organizacji pozarządowych działających na terenie Powiatu Wołowskiego.
Organizatorzy planują, że w Zlocie weźmie udział około 120 osób, dla których przygotowano wiele atrakcji. Przy organizacji Zlotu pomagają Starostwo Powiatowe w Wołowie, Urząd Miejski w Brzegu Dolnym, Urząd Gminy Wińsko, Zespół Szkół Zawodowych w Brzegu Dolnym, PTTK „ROKITA” Oddział Miejski w Brzegu Dolnym oraz Partnerstwo na rzecz Organizacji Pozarządowych Powiatu Wołowskiego. Jako, że organizatorem są „Cichociemni”, to celem imprezy, obok integracji młodzieżowych organizacji z terenu powiatu, jest także zapoznanie uczestników z dziejami Skoczków Spadochronowych Armii Krajowej – Cichociemnych.
Plan Zlotu przewiduje m.in. grę terenową, Nocne Biegi na Orientację INO, Bieg Patrolowy z punktami sprawnościowymi, „Dzień Bałwana”, Festiwal Piosenki Turystycznej oraz wiele innych gier i zabaw.
Organizatorzy zapewniają: zakwaterowanie, materace, ubezpieczenie wszystkich uczestników Zlotu, pamiątkowy znaczek, dyplomy, nagrody, opiekę medyczną i instruktorską, wyżywienie (konserwy, dżemy, pasztety itp.), ciepłą herbatę do każdego posiłku + ciepły posiłek w czwartek (21 lutego). Udział w Zlocie mogą wziąć 7-10 osobowe patrole/grupy (wiek uczestników od 10 roku życia) + opiekun pełnoletni. Jeżeli opiekun nie będzie mógł uczestniczyć w Zlocie to istnieje możliwość zabezpieczenia dla grupy instruktora przez Organizatorów. Koszt uczestnictwa w Zlocie wynosi 15 złotych od osoby. Zgłoszenia przyjmowane są do 18 lutego br. do godziny 19.00 mailowo na adres: cichociemni-ho@wp.pl lub ho-cichociemni@tlen.pl lub telefonicznie pod numerem 501 732514 – Piotr Gajewski – Naczelnik Organizacji.
Jak informują organizatorzy na Zlot należy zabrać: śpiwór, ciepłe i wygodne ubranie i buty, kubek i niezbędnik, długopis i zeszyt, latarkę oraz 5 kg dobrego humoru (jak się zmieści do plecaka)!