Menu lewe
Wińsko zawsze z Powiatem Wołowskim
Sprawy społeczne
Informacje o powiecie
Rynek Pracy
Organizacje pozarządowe
Drogi, transport i komunikacja
Bezpieczeństwo publiczne
Zdrowie
Adresownik
Biuro Rzeczy Znalezionych
RODO
Nieodpłatna pomoc prawna
Projekty systemowe | Indywidualizacja nauczania - szansą na lepszy rozwój
Projekt: „Indywidualizacja nauczania – szansą na lepszy rozwój” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnianie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych realizowany jest w Szkole Podstawowej Specjalnej nr 4 w Zespole Szkół Specjalnych nr 4 w Wołowie.
Celem głównym projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych poprzez wsparcie indywidualnego rozwoju dzieci z klas I - III Szkoły Podstawowej nr 4 funkcjonującej w Powiecie Wołowskim.
Do celów szczegółowych projektu należą:
-zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkole podstawowej oferty zajęć edukacyjnych zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami psychofizycznymi;
-zwiększenie atrakcyjności i efektywności prowadzonych zajęć poprzez doposażenie szkoły podstawowej w sprzęt i pomoce dydaktyczne.
Uczniowie klas I-III SP uczestniczą w dodatkowych zajęciach wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego, tj.:
- zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy,
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne dogoterapii,
- zajęcia terapeutyczne- komputerowe wspomaganie rozwoju,
- zajęcia indywidualnej terapii pedagogicznej.
ZAJĘCIA GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ DLA UCZNIÓW Z WADAMI POSTAWY
Cele zajęć:
- Korekta istniejących wad postawy.
- Zapobieganie pogłębiania się wady postawy.
- Wyrównywanie zaburzeń w rozwoju motoryki.
- Nabywanie nawyków troski o własne zdrowie.
SPECJALISTYCZNE ZAJĘCIA – DOGOTERAPIA
Cel ogólny zajęć :
Wspomaganie rozwoju fizycznego, emocjonalnego i społecznego, terapii, edukacji oraz aktywności uczniów przy udziale psa.
ZAJECIA TERAPUTYCZNE – KOMPUTEROWE WSPOMAGANIE ROZWOJU
Cele zajęć:
- Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu nauczania i wychowania dzieci klas I – III.
- Wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną na miarę jego indywidualnych możliwości.
- Wyrównywanie i kompensowanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji.
- Oddziaływanie psychoterapeutyczne wpływające na rozwój ucznia.
ZAJĘCIA INDYWIDUALNEJ TARAPII PEDAGOGICZNEJ
Cele zajęć:
- Usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych analizatora wzrokowego, analizatora słuchowego, motoryki małej i dużej oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i kompetencji społecznych, w szczególności norm i zasad grupowych oraz umiejętności odczytywania i prawidłowego wyrażania emocji.
- Usprawnianie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni.
- Poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie.
Pliki do pobrania: